Over mij – Vieve Beeldmakers
Weet dat je geliefd bent met een liefde die groter is dan jij zelf ooit kunt liefhebben!
What’s in a name!
Vieve staat voor leven, levendige en leve!
Met Naemi (mijn dochter) zijn we gestart met Vieve beeldmakers. Twee creatievelingen die foto en film samen zijn gaan combineren. Naemi heeft voorlopig de keuze gemaakt om haar aandacht te richten op wat nu voor haar belangrijk is. Met trots bljif ik werken onder de naam Vieve.
Leven – Bij Vieve Beeldmakers breng ik het allerliefst het leven in beeld. Het dagdagelijkse leven met pure, rauw randjes.
Levendige – Voeten in de modder, uitrazen op de skatebaan, op avontuur met de camper – wij zijn dol op een levendige shoot.
Leve – Vive la vie, leve het leven! Bij Vieve Beeldmakers vieren we de kleine momentjes het leven. Meestal met een taartje😉 want daar zijn we gek op!
Wij zijn ervaren!
104+
bruiloften gefotografeerd
49+
unieke reportages gedaan
1001+
lessen geleerd
367+
gezinsreportages gedaan
Het gezicht achter Vieve Beeldmakers
Dit ben ik: Rebekka!
Ik ben de enthousiasteling achter de camera die al jouw lievelings in beeld brengt. De creativiteit en het hart voor dit werk hebben wij ontvangen van onze Maker – de Levende God.
Rebekka
Foto door Daisy van Leeuwen fotografie
Stilletjes opgekruld op de bank tussen de “grote” mensen in, zodat ik hopelijk nog niet naar bed moest… zo luisterde ik, ontstond mijn nieuwsgierigheid en liefde voor mensen en hun verhalen.
Dit bleef altijd een onderdeel van mijn zijn. Luisteren naar vriendinnen en ondertussen vaak creatief bezig zijn.
Toen ik zelf door een moeilijke periode ging, werd fotografie mijn uitlaatklep. Het framen van kleine momentjes zorgde ervoor dat ik ruimte kreeg, moeilijke dingen in een ander perspectief ging zien. Zo zag ik schoonheid ipv stress, glimlachjes die me eerst niet opvielen, gouden gloedjes over kinderhoofdjes heen.
Inmiddels ben ik ruim 8 jaar fotograaf. Ik heb mij gespecialiseerd in documentaire storytellende fotografie. Er zijn door de jaren heen zoveel prachtige mensen voorbij gekomen en het is een eer als jij de volgende bent die voor mijn lens verschijnt!
Typically me
- Lover van zonlicht en ook van stormachtige dagen
- Graag op avontuur met onze camper wat altijd onverwachte dingen brengt
- Schoonheid vinden in ruige natuur van o.a. Noorwegen en Schotland
- Mijn familie, gezin en vriendinnen zijn onmisbaar in mijn leven.
- Taartjes, desserts en chocola kan ik echt niet overslaan.
Deep feelings are like storms and sunshine at the same time.
Ik ben iemand met een groot gevoel. Niet altijd handig, je kan “zomaar” emotioneel worden. Of het nu is omdat je eigenlijk diep van binnen kwaad bent, of gewoon geraakt. In fotografie kan ik die gevoeligheid kwijt. Ik schiet dan ook niet vanuit techniek (die ik mij wel eigen heb gemaakt) maar geleid door wat ik zie en voel. Om zo de essentie te laten zien.
Door de ups en downs van mijn eigen levensverhaal heb ik ontdekt dat liefde geven en ontvangen niet vanzelfsprekend is. Het is kwetsbaar en kostbaar. Hierdoor wil ik echtheid omarmen. In de imperfectie de schoonheid vastleggen wat elk verhaal in zich herbergt.
Van jongs af aan is creativiteit een inspirerende motor.
Een innerlijke drive om mooie dingen te creëren, om dingen te scheppen met je eigen handen.
In 2016 zijn we als gezin door een moeilijke periode gegaan, waardoor ik op zoek ging naar nieuwe inspiratie. Fotografie is altijd aanwezig geweest en het voelde heel natuurlijk om hier meer mee bezig te zijn. En zo ontstond nieuwsgierigheid, een verlangen om meer te zien. Na veel cursussen en coach trajecten, meer dan 100 bruidsparen en misschien wel 1000 andere reportages sta ik nu hier in 2025. Een dankbare en blije fotograaf die haar hart durft te volgen in documentaire en storytellende fotografie.
Fotografie is voor mij een manier van kijken, van in het moment zijn, van de realiteit op je laten inwerken. Je moet jezelf hiervoor vertragen, tijd nemen en durven af te wachten.
In de 8 jaren van ondernemer zijn heb ik heel veel lessen opgedaan. Lessen zijn niet altijd leuk omdat je ook geconfronteerd wordt met dingen die je moeilijk vindt. Het is niet erg om van route te veranderen, om stappen te durven zetten ook al moet je flink uit je comfortzone.
Mooie woorden
Anderen kunnen soms veel beter onder woorden brengen hoe het is om met ons samen te werken!
“We hebben nog nooit zoveel plezier en ontspanning ervaren.”
“Afgelopen September zijn wij getrouwd en hebben Rebekka (foto) en Naemi (film) onze mooiste dag vastgelegd. Wij zijn zo onwijs dankbaar met de samenwerking. De communicatie vooraf hebben wij als onwijs fijn, gezellig en duidelijk ervaren.
Wij vinden fotoshoots soms best ongemakkelijk maar hebben nog nooit zoveel plezier en ontspanning ervaren toen we vooraf de loveshoot deden.
Op de dag zelf was dit niet anders. Beide hebben de mooiste momenten vast gelegd maar waren altijd heel professioneel en respectvol op afstand. We genieten nog altijd enorm van de prachtige foto’s en de film die de sfeer exact opnieuw laat zien! Deze 2 lieve mensen wil je er echt bij op je bruiloft!”
– Rick & Annemieke –
“Zo weet ze als geen ander de verbinding tussen mensen vast te leggen.”
Een paar weken geleden heeft Rebekka een reportage gemaakt bij mijn oma thuis, nu ze nog relatief gezond en zelfstandig thuis kan wonen. En wat een prachtig resultaat! Mijn oma vastgelegd precies zoals ze is, in haar eigen omgeving. We zijn zo ontzettend blij met deze foto’s. Rebekka neemt de tijd en kan op een hele fijne manier iemand op zijn gemakt stellen.
Mijn oma was vooraf een beetje nerveus, maar dat was achteraf helemaal niet nodig! Naast dat ze dus een fantastische fotograaf is (ze heeft er oog voor, maakt prachtig gebruik van licht etc), is Rebekka een heel fijn mens en zorgt ze daarmee dat je je nergens druk om maakt. Zo weet ze als geen ander de verbinding tussen mensen vast te leggen. Deze beelden zullen met de tijd alleen nog maar waardevoller worden, dank Rebekka!
– Lotte –
Ben je benieuwd hoe ik ik jouw verhaal in beeld kan brengen?
Laten we in contact komen.
